Jesus said to him: I am the way, the truth, and the life: no man comes to God except through me.

I am Alpha and Omega, the beginning and the end, the first and the last.
Blessed are they that do his commandments, that they may have right to the tree of life, and may enter in through the gates into the city.
For without are dogs, and sorcerers, and whoremongers, and murderers, and idolaters, and whosoever loveth and maketh a lie.

Translate

Total de visualizações de página

quarta-feira, 22 de janeiro de 2014

Lukas 7 1 Maka apabila dia telah berakhir semua kata-kata beliau dalam penonton rakyat, dia membuat Kapernaum.


2 Dan hamba askar tertentu , yang merupakan sayang kepadanya, sakit , dan bersedia untuk mati.3 Dan apabila dia mendengar Yesus , dia menghantar kepadanya para tua-tua orang Yahudi, yg meminta beliau bahawa dia akan datang dan menyembuhkan hambanya.4 Dan apabila mereka sampai kepada Yesus, mereka memohon kepada beliau serta-merta, berkata, Bahawa dia adalah layak untuk dia perlu melakukan ini :5 Untuk dia amat menyukai negara kita, dan dia telah dibina rumah ibadat kami .6 Kemudian Yesus pergi dengan mereka. Dan apabila dia kini tidak jauh dari rumah, ketua askar yang dihantar kawan-kawan kepadanya, dengan berkata kepadanya , Tuhan, tidak masalah dirimu sesungguhnya aku tidak layak supaya Engkau masuk di bawah bumbung saya:7 Sebab itu tidak pemikiran saya sendiri layak untuk datang kepadamu , tetapi mengatakan dalam perkataan, dan hamba saya akan sembuh.8 Untuk Saya juga seorang lelaki yang ditetapkan di bawah kuasa, mempunyai di bawah saya askar, dan saya berkata kepada satu, Pergi, dan dia telah sia-sia dan yang lain, Marilah, dan dia datang dan kepada hamba -teman, ini, dan ia berbuat ia .9 Apabila Yesus mendengar perkara-perkara ini , beliau kagum dengan beliau, dan menjadikan dia kira-kira, dan berkata kepada orang-orang yang mengikutinya , saya katakan kepada kamu , saya tidak menemui iman begitu besar , tidak, tidak di Israel.10 Dan mereka yang telah dihantar , kembali ke rumah, didapati keseluruhan hamba yang telah sakit.11 Dan ia datang untuk lulus hari selepas itu, bahawa dia pergi ke sebuah bandar yang dipanggil Nain ; dan banyak pengikut-pengikutnya pergi dengan dia , dan banyak orang.12 Maka apabila dia datang dekat ke pintu gerbang kota itu , tiba-tiba , ada seorang lelaki mati dijalankan , satu-satunya anak ibunya , dan dia adalah seorang janda : dan banyak penduduk bandar itu adalah dengan dia.13 Dan ketika Tuhan melihat dia , dia mengasihani dia, dan berkata kepada beliau, tidak menangis.14 Dan dia datang dan menyentuh jenazah : dan mereka yang melahirkan baginya masih berdiri. Dan dia berkata , seorang lelaki muda , Aku berkata kepadamu, bangunlah .15 Dan dia yang telah mati duduk , dan mula bercakap. Dan beliau menyampaikan dia kepada ibunya .16 Dan datanglah takut pada semua: dan mereka dimuliakan Allah, yang berkata , Bahawa nabi yang besar telah bangkit di kalangan kita , dan, Bahawa Allah telah melawat umat-Nya.17 Dan ini khabar angin dia pun keluar di seluruh Yudea , dan seluruh susah di rantau ini kira-kira.18 Dan murid-murid Yohanes menceritakan kepadanya semua perkara ini.19 Dan John menyeru kepadanya dua daripada pengikutnya menghantar mereka kepada Isa, berkata, engkau dia yang datang ? atau melihat, kita yang lain?20 Apabila orang-orang telah datang kepada beliau, mereka berkata , John Pembaptis Sesungguhnya telah menghantar kami kepadamu, berkata, engkau dia yang datang ? atau melihat, kita yang lain?21 Dan pada jam yang sama dia sembuh banyak dalam kelemahan dan tulah mereka, dan roh-roh jahat , dan kepada ramai yang buta dia memberikan penglihatan.22 Lalu Yesus menjawab berkata kepada mereka, Pergilah anda, dan memberitahu John apa perkara yang kamu telah melihat dan mendengar ; bagaimana yang buta melihat, berjalan kaki lumpuh , orang kusta adalah dibersihkan, mendengar orang pekak , orang yang mati dibangkitkan , kepada golongan miskin injil itu mengajar.23 Dan Maha dia , sesiapa yang tidak boleh tersinggung dalam saya.24 Dan apabila Rasul-rasul John telah berlepas , beliau mula bercakap kepada rakyat mengenai John , Apa pergi kamu keluar ke padang belantara untuk melihat? A buluh digegarkan dengan angin ?25 Tetapi apa yang telah kamu keluar untuk melihat? Seorang lelaki yang memakai pakaian lembut? Tiba-tiba mereka yang gorgeously apparelled , dan hidup halus , adalah di mahkamah raja-raja ' .26 Tetapi apa yang telah kamu keluar untuk melihat? Seorang nabi ? Ya, Aku berkata kepadamu , dan banyak lagi daripada seorang Nabi .27 Inilah orangnya , yang mana ia ditulis, Sesungguhnya Aku menghantar utusan saya sebelum hadapan-Mu , yang hendaklah menyediakan jalan -Mu sebelum kamu.28 Aku berkata kepadamu, Di antara mereka yang dilahirkan oleh perempuan tidak ada nabi yang lebih besar daripada Yohanes Pembaptis : tetapi dia yang kurangnya dalam kerajaan Allah lebih besar daripada dia .29 Dan semua orang yang mendengar dia , dan pemungut cukai , dibenarkan Allah , dibaptiskan dengan pembaptisan John.30 Tetapi orang Farisi dan peguam menolak peguam Allah terhadap diri mereka sendiri , yang tidak dibaptiskan dia.31 Dan Tuhan berkata, Whereunto maka adakah aku samakan lelaki generasi ini ? dan kepada apa yang mereka suka ?32 Mereka adalah seperti kepada anak-anak duduk di pasaran, dan memanggil satu sama lain , dan berkata , Kami mempunyai bekalan kepada kamu, dan kamu tidak menari , kami telah berkabung untuk kamu, dan kamu tidak menangis.33 Sebab Yohanes datang makan roti atau minum arak tidak ; dan kamu berkata , Allah telah menetapkan syaitan.34 Anak Manusia datang makan dan minum , dan kamu berkata: Sesungguhnya seorang lelaki rakus , dan winebibber satu , seorang kawan dan orang berdosa !35 Tetapi hikmat Allah dibenarkan semua anak-anaknya.36 Dan salah satu daripada orang-orang Farisi diingini bahawa dia akan makan bersamanya . Dan dia pergi ke rumah orang Farisi , dan duduk kepada daging.37 Dan , tiba-tiba , seorang wanita di bandar, yang merupakan seorang yang berdosa , apabila dia tahu bahawa Yesus duduk di daging di rumah orang Farisi itu, dibawa kotak Alabaster daripada salap ,38 Dan berdiri di kaki di belakangnya menangis , dan mula membasuh kaki dengan air mata, dan tidak menghapuskan mereka dengan rambut kepala beliau, dan mencium kakinya, dan diurapi mereka dengan salap .39 Sekarang apabila Farisi yang telah diperintahkan kepadanya melihatnya, dia berbincang dalam dirinya , berkata, Orang ini , sekiranya dia adalah seorang Nabi, tentu tahu siapa dan apa cara wanita ini adalah yang disentuh oleh beliau: untuk dia berdosa.40 Dan Isa menjawab berkata kepadanya, Simon , saya mempunyai agak untuk mengatakan kepadamu. Dan dia berkata , Master , katakan pada .41 Terdapat pemiutang tertentu yang mempunyai dua penghutang : satu yang terhutang lima ratus pence , dan yang lain lima puluh.42 Dan apabila mereka mempunyai apa-apa untuk membayar, dia terus terang memaafkan mereka kedua-duanya. Beritahu saya itu, yang mereka akan suka dia yang paling ?43 Simon menjawab dan berkata , saya kira bahawa dia , kepada siapa dia memaafkan yang paling. Dan dia berkata kepada dia , Engkau telah mendapat diadili .44 Dan dia berpaling kepada perempuan itu, dan berkata kepada Simon, Tidakkah engkau wanita ini ? Saya memasuki ke dalam rumahmu , Kauberikan saya tiada air untuk kaki saya , tetapi dia telah membasuh kaki saya dengan air mata, dan menghapuskan mereka dengan rambut kepalanya.45 Kauberikan saya tidak ciuman , tetapi wanita ini sejak masa saya datang Sesungguhnya telah tidak berhenti mencium kaki saya .46 kepala saya dengan minyak demikian engkau tidak berurap : tetapi wanita ini telah mengurapi kaki saya dengan salap.47 Sebab itu Aku berkata kepadamu, dosa-dosa beliau , yang banyak, sudah diampunkan ; untuk dicintainya banyak , tetapi kepada siapa sedikit diampuni, sedikit suka kepada orang yang sama.48 Dan dia berkata kepada dia, dosa hambaMu sudah diampunkan.49 Dan mereka yang duduk di daging dengan dia mula berkata dalam diri mereka, Siapakah ini yang mengampunkan dosa-dosa juga ?50 Dan dia berkata kepada perempuan itu , iman hambaMu telah menyelamatkan engkau ; pergi dengan aman.
Mahu untuk memuat turun Alkitab dalam bahasa anda klik pautan ini.
http://www.BibleGateway.com/Versions/
https://www.bible.com
http://ebible.org/
Khmer - http://ebible.org/khm/
Atau muat turun Alkitab dalam Bahasa Inggeris:
http://www.baixaki.com.br/download/Bible-Seeker.htm


Berkongsi dengan rakan-rakan.

Nenhum comentário:

Postar um comentário